Handelsbetingelser Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)

Forsiden Om Landsforeningen Autisme Spektrum Forstyrrelse Rådgivning Handicappolitik Nyheder Børn og Unge Presse Shop

Arv og testamente

Du kan støtte Landsforeningen Autisme ved at oprette et testamente, der bestemmer, at Landsforeningen Autisme skal arve efter dig. Hvis du ikke efterlader dig arvinger eller har lavet testamente, går din formue til statskassen efter din død.

Landsforeningen Autisme er som humanitær organisation godkendt og fritaget for at betale arveafgift – hele arven går dermed ubeskåret til foreningens formål.

Alle kan oprette et testamente. Så bestemmer man selv, hvad der skal ske med det, man efterlader sig. Det giver ro i sindet at vide, hvad man vil gøre, og det er en lettelse for de efterladte i en tung situation. De skal ikke belastes af, at skulle træff e beslutninger, som måske ikke er overensstemmelse med din ånd og vilje. I testamentet kan arvebeløbet øremærkes til bestemte ting. Der kan også afsættes et bestemt beløb i form af et legat.

Der er mange formelle regler, der skal overholdes, før et testamente er gyldigt. Landsforeningen Autisme anbefaler derfor, at du kontakter en advokat for at få hjælp til at udfærdige et korrekt testamente, der sikrer, at din formue tilfalder de personer, foreninger eller formål, du har ønsket.

Såfremt du ønsker at Landsforeningen Autisme skal arve dig helt eller delvist betaler Landsforeningen Autisme sagsomkostningerne for oprettelse af testamente.

Forudsætningen herfor er alene, at testamentet bliver oprettet hos en af Landsforeningen Autisme udpeget advokat.

"Giv penge til Landsforeningen Autisme med et legat"

Det er muligt at give et beløb til Landsforeningen Autismes arbejde med et såkaldt legat i dit testamente. Legatet til Landsforeningen Autisme er et fikseret beløb, og ændrer således ikke på, hvem der i øvrigt arver efter dig (du kan læse mere om legater her). Vi har indgået et samarbejde med Legal Desk, så du gratis kan lave et legat, der tilgodeser Landsforeningen Autisme.

Du kan oprette legatet, uanset om du allerede har oprettet et testamente eller ej. Du kan prøve det helt gratis, lige så mange gange du vil og det bliver ikke bindende, før du vælger at underskrive det fysisk.

Tryk her at oprette legatet med Legal Desk

Landsforeningen Autisme. Banestrøget 19, 2630 Taastrup. Tlf. 70 25 30 65