Handelsbetingelser Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)

Forsiden Om Landsforeningen Autisme Spektrum Forstyrrelse Rådgivning Handicappolitik Nyheder Børn og Unge Presse Shop

08-02-2016

Rådgivning & støtte hver tirsdag!

Har du brug for at få et godt råd eller for, at få vendt din situation med nogen der har autisme i inde på livet, ligesom dig selv?

Landsforeningen Autismes “støtte-telefon” har åbent hver tirsdag fra 16.00 - 19.00 for medlemmer der har brug for en snak.

Om dagen er telefonerne i Landsforeningen Autismes telefonrådgivning rødglødende, for vi skal hjælpe så mange af vores medlemmer som overhovedet muligt, mens telefonerne er åbne.  De mange opkald hver dag gør, at vi ikke altid syntes at vi har tid nok til at høre om hele sagen og til at få snakket situationen ordentligt igennem. Vi ved at mange familier lige nu er pressede, at de kæmper med store udfordringer og at den hjælp de kan få tilbudt i kommunerne, i mange tilfælde, slet ikke er tilstrækkelig. Derfor har vi udvidet vores rådgivning med “støtte-telefonen”, så medlemmer kan komme i kontakt med os, selvom det er uden for de almindelige åbningstider.

I Landsforeningen Autisme kan vi tilbyde konsulent bistand, råd og rådgivning samt vejledning i Lov om Social service f.eks.:

Autismeforståelse
Rådgivning om skolevægring