Handelsbetingelser Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)

Forsiden Om Landsforeningen Autisme Spektrum Forstyrrelse Rådgivning Handicappolitik Nyheder Børn og Unge Presse Shop

18-04-2017

Spørgeskemaer:

Du kan hjælpe med at forbedre serviceydelser og støtte til personer med autisme og deres familier

Projektet "Autisme Spektrum Forstyrrelser i Den Europæiske Union" (på engelsk: Autism Spectrum Disorders in the European Union), også kaldet ASDEU, er et samarbejde mellem 14 EU medlemslande, herunder Danmark og er finansieret af Europa-Kommissionen. Du kan læse meget mere om ASDEU-projektet her.

Der vides ikke nok om serviceydelser og behandling til personer med autisme og deres familier i Danmark og i resten af Europa. Vi har derfor i ASDEU udarbejdet 4 spørgeskemaer, som skal hjælpe os til at forstå de områder bedre.

Ved at besvare ét (eller flere) af disse spørgeskemaer kan du hjælpe os med dette. Og dine svar har afgørende betydning!

Information om spørgeskemaerne:

Alle dine svar i undersøgelsen er anonyme og kan ikke spores tilbage til dig. Det tager mellem 10 og 30 minutter at besvare et spørgeskema, afhængigt af dine erfaringer med de forskellige serviceydelser. For at deltage, klik da på linket i beskrivelsen nedenfor, som passer til dig.

Du kan hjælpe os med at få en større forståelse af:

1 - Omkostningerne og tidsforbruget for personer med autisme og deres familier, når de modtager serviceydelser inden for bl.a. uddannelses-, social-, sundhedsområdet. For at deltage i denne spørgeskemaundersøgelse skal du være en person med en autisme spektrum forstyrrelse eller en pårørende eller en anden omsorgsperson hertil.
Klik her og du vil blive ført til spørgeskemaet.

2 - Tidlig opsporing, diagnosticering og behandling af autisme spektrum forstyrrelser hos små børn for at forbedre og fremskynde udviklingen inden for disse områder. For at deltage i denne spørgeskemaundersøgelse skal du være et familiemedlem eller en anden nær person til et barn med en autisme spektrum forstyrrelse 6 år eller derunder.
Klik her og du vil blive ført til spørgeskemaet.

3 - Serviceydelser til voksne med autisme for at finde ud af hvilke serviceydelser der er tilgængelige for voksne med autisme, samt hvad deres behov for serviceydelser er. For at deltage i denne spørgeskemaundersøgelse skal du være 18 år eller derover og have en autisme spektrum forstyrrelse eller være en pårørende eller en anden omsorgsperson hertil.

• For at besvare spørgeskemaet for personer på 18 år eller derover med en autisme spektrum forstyrrelse klik her.

• For at besvare spørgeskemaet for pårørende eller andreomsorgspersoner til en voksen på 18 år eller derover med en autisme spektrum forstyrrelse klik her.

TAK FORDI DU TOG DIG TID TIL AT DELTAGE I UNDERSØGELSEN. Din besvarelse er værdifuld og vil hjælpe os til at forbedre serviceydelser til personer med autisme og deres familier i Danmark og i resten af Europa

Hvis du har spørgsmål, kontakt os venligst på mail eller telefon:

Diana Schendel, Professor

E-mail: diana.schendel@ph.au.dk
Institut for Folkesundhed, Aarhus Univetrsitet.

Susanne Cramer, Videnskabelig assistent
E-mail: scni@ph.au.dk