Handelsbetingelser Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)

Forsiden Om Landsforeningen Autisme Spektrum Forstyrrelse Rådgivning Handicappolitik Nyheder Børn og Unge Presse Shop

15-06-2017

Kom på datamatikeruddannelse for autister i Roskilde

Der er stadig pladser tilbage på datamatikeruddannelsen målrettet autister på erhvervsakademi Sjælland i Roskilde.  Der er skolestart til august.

Mens it-sektoren skriger på arbejdskraft, går mange unge med autisme rundt uden hverken job eller videregående uddannelse, selvom de måske både interesserer sig for it og har talent for området.

Den kløft vil Erhvervsakademi Sjælland i Roskilde nu være med til at lukke med en datamatikeruddannelse, som er specielt målrettet unge med autisme.

I løbet af uddannelsen, som varer to et halvt år, bliver de unge uddannet i at programmere og udvikle software, ligesom på den almene datamatikeruddannelse. Langsomt vil de unge med autisme blive inkluderet i almindelige klasser, og senere får de mulighed for at komme i praktik som forberedelse til at komme ud på arbejdsmarkedet.

Uddannelsen er målrettet unge med autisme og tilrettelagt i samarbejde med Det Nationale Autismeinstitut.

Læse mere på Erhvervsakademi Sjællands hjemmeside: http://www.easj.dk/datamatikeruddannelse-for-talentfulde-unge-med-autisme/

Følg os på Twitter

Landsforeningen Autisme. Blekinge Boulevard 2, 2630 Taastrup. Tlf. 70 25 30 65