Handelsbetingelser Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)

Forsiden Om Landsforeningen Autisme Spektrum Forstyrrelse Rådgivning Handicappolitik Nyheder Børn og Unge Presse Shop

17-10-2017

Kom på juleferie med Landsforeningen Autisme

Igen i år holder Landsforeningen Autisme juleferie med familier med børn med autisme. Juledagene byder på aktiviteter, julemiddag, dans om juletræet og gaver til alle børn. Hvis du lever på kontanthjælp, SU eller pension, kan du nu søge om at få opholdet betalt af fondsmidler – se her hvordan.

Naturskønne omgivelser, aktiviteter og en hyggelig juleaften. Julen er kun et par måneder væk, og igen i år kan du tilbringe fridagene med andre familier med børn med autisme. Landsforeningen Autismes juleferie er åben for alle – og fondsmidler sikrer, at familier på kontanthjælp, SU, pension eller en lignende indtægt kan søge om et gratis ophold.

Juleferien foregår i det nordjyske på Feriecenter Slettestrand ved Fjerritslev. Opholdet er fra lørdag den 23. december henover julen til onsdag den 27. december 2017.

Der er en familielejlighed til alle med eget køkken, værelser og bad. Desuden bugner det med muligheder for aktiviteter med de andre familier. Feriecentret har indendørs svømmepøl og ligger tæt på strand og skov – og alle dagene kan familierne lave netcafé med Wii og Playstation, kreativt værksted eller biograf.

Juleaften er der betalt julemiddag for alle kl. 18. Den kan enten spises samlet med de andre familier, eller tages med i sin egen lejlighed. Middagen er en klassisk julemiddag med alt, hvad der hører til – flæskesteg, kartofler, brun sauce og risalamande. Derefter er der dans om juletræet, julesalmer og kaffebord.

I år er gaver til alle børnene sponsoreret af Michael Jensen og hans kæreste Jane Steensberg. Tidligere på sommeren samlede de to penge ind til julegaverne ved et maratonløb i Sorø.

Maden til de andre dage bestilles gennem Landsforeningen Autisme med et personligt link, som man får tilsendt, når man er meldt til.

Hvis du er på kontanthjælp, SU eller pension
I år har Landsforeningen Autisme fået fondsmidler, så vi kan tilbyde mange familier på kontanthjælp - og nu også flere familier på SU, pension eller en lignende indtægt at få juleferien betalt.

Hvis du er på kontanthjælp, får SU eller pension, så kan du søge om at få hele opholdet inklusiv mad alle dagene betalt. For dem på kontanthjælp betyder det desuden 1000 kroners tilskud til offentlig transport. Krav om indtægt og reglerne for tilskud til transport er fastsat af de to fonde, Landsforeningen modtager midler fra.

Hvis du søger om gratis juleferie skal du uploade dokumentation for din indtægt, når du tilmelder dig.

Vi ved, at mange familier med autistiske børn er ramt af kontanthjælpsloftet eller har det svært økonomisk på SU eller pension. Med støtte fra fondsmidlerne er vi glade for, at flere familier nu kan få nogle gode juledage uden bekymring om økonomien.

Hvis du selv betaler for et juleferieophold
For alle andre, der gerne vil tilbringe julen i det nordjyske med Landsforeningen Autisme kan opholdet bestilles. Prisen per person i lejlighed alle dagene - inklusiv julemiddag og aktiviteter - er:

2 personer = kr. 2450,- pr. person
3 personer = kr. 1735,- pr. person
4 personer = kr. 1375,- pr. person
5 personer = kr. 1160,- pr. person
6 personer = kr. 1025,- pr. person

Derudover skal transport og mad de andre dage selv betales.

Det vil være muligt at blive hentet i bus i Fjerritslev og blive kørt til Feriecentret.

Søg om at komme med på juleferie HER.

Følg os på Twitter

Landsforeningen Autisme. Banestrøget 19, 2630 Taastrup. Tlf. 70 25 30 65