Handelsbetingelser Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)

Forsiden Om Landsforeningen Autisme Spektrum Forstyrrelse Rådgivning Handicappolitik Nyheder Børn og Unge Presse Shop

18-01-2018

Unge efterskoleelever har samlet ind til støtte for Landsforeningen Autisme

Torsdag fik Landsforeningen Autismes formand Heidi Thamestrup overrakt en stor check fra eleverne på Brøderup efterskole.

Torsdag morgen sad de unge elever fra Brøderup efterskole ved Tappernøje samlet til et oplæg fra Landsforeningen Autismes formand Heidi Thamestrup. Temaet for dagens oplæg var autisme, og anledningen var en stor indsamling, som eleverne står bag.

Gennem forskellige aktiviteter ved skolens årlige julearrangement havde de unge elever nemlig samlet penge ind til Landsforeningen Autisme.

Det var ikke en nem beslutning for eleverne at vælge, hvilken sag de skulle støtte med indsamlingen denne gang. Der er mange gode sager, som har stor indflydelse på elevernes eget eller på deres families liv. Til sidst valgte de alligevel at støtte autismesagen, fordi de unge blandt andet er meget opmærksomme på de af skolens elever, der har brug for ekstra opmærksomhed og støtte fra andre elever og lærer.

Ved overrækkelsen af indsamlingen kunne formand Heidi Thamestrup også tydeligt mærke, at eleverne har haft hele hjertet med sig i indsamlingen, og da de valgte at støtte lige præcis autismesagen.

I Landsforeningen Autisme er vi meget taknemmelige og glade for den fine donation fra eleverne. Det er ikke hver dag, vi modtager sådan en - og torsdag var derfor en ekstra god dag.

De 22.000 kroner vil gå direkte til støtten af unge med autisme, og til flere indsatser i Landsforeningen Autismes ungdomsarbejde. Det skal blandt andet være med til at sikre mere plads og rum til unge med autisme i de forskellige ungdomsmiljøer rundt om i landet.

SE flere billeder fra dagen på Brøderup efterskole herunder.

Følg os på Twitter

Landsforeningen Autisme. Banestrøget 19, 2630 Taastrup. Tlf. 70 25 30 65