Handelsbetingelser Vil du have teksten på vores hjemmeside læst højt, kan du hente et lille gratis program på www.adgangforalle.dk - (Åbner nyt vindue)

Forsiden Om Landsforeningen Autisme Spektrum Forstyrrelse Rådgivning Handicappolitik Nyheder Børn og Unge Presse Shop

09-08-2018

Landsforeningen Autisme er med i Pride Parade 2018

Lørdag den 18. august kl. 13 er der regnbue-fest i København, når Copenhagen Pride paraden 2018 bliver afholdt – og her deltager Landsforeningen Autisme.

Den 13. august til 19. august er der Pride-uge i København, og byen er fyldt med politiske debatter, aktiviteter og oplæg indenfor LGBT-området.

Landsforeningen Autisme er med til festen for mangfoldighed, accept og ’det at være den, man er’ ved at deltage i den store Pride Parade 2018 lørdag den 18. august, og du er velkommen til at gå sammen med os.

Hvis du er interesseret i at deltage i vores del af paraden, så kan du skrive til os på fie@autismeforening.dk og tilmelde dig. Skriv ”Pride Parade” i emnefeltet – og send os dit navn og kontaktoplysninger. Når du tilmelder dig, vil du få mere info om, præcis hvor vi mødes og hvornår.

Paraden starter på Frederiksberg Rådhus kl. 13, men man skal være på plads fra 12.30. På pladsen vil der desuden være underholdning og musik allerede fra kl. 11. Derefter går vi ruten til Københavns Rådhusplads, hvor paraden ender.

Landsforeningen Autisme er desuden blevet lovet en plads i paraden uden alt for meget larm og lir, så alle kan være med og nyde turen.

Læs mere om ruten og Copenhagen Pride HER.

For en del autister og deres familier er netop seksualitet, identitet og køn noget, der fylder meget. Autistiske mennesker er generelt ofte mere åbne og søgende – og mange har en naturlig evne til at være helt sig selv og gå sine egne veje. Det gælder også i forhold til at identificere sig indenfor køn og seksualitet, og det at finde sin identitet.

Følg os på Twitter

Landsforeningen Autisme. Banestrøget 19, 2630 Taastrup. Tlf. 70 25 30 65